تجلی یک حضور حماسی
فرزندان دیار میرزاکوچک قدرت اسلام را به نمایش گذاشتند

خبرگزاری فارس: فرزندان دیار گیل و دیلم و میرازکوچک خان با فریادهای ضد استکباری در راهپیمایی روز قدس تجلی حضور حماسی خود و قدرت اسلام را به نمایش گذاشتند.

خبرگزاری فارس: فرزندان دیار میرزاکوچک قدرت اسلام را به نمایش گذاشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حضور حماسی مردم در روز قدس پیام عدالت‌خواهی و اقتدار ملتی است که همواره در دفاع از مظلومان جهان پیشگام هستند.

فلسطین که روزگاری صهیونیسم قائل به موجودیتش نبود امروز دنیا عزت و عظمتش را به مدد انتفاضه تحسین می‌کند.

رژیم غاصب صهیونیسم‌ که در رفتارهای وقیحانه و اعمال بی‌شرمانه خود هیچ مرزی را رعایت نمی‌کنند انبار سلاح‌های اتمی و اتاق فکر توطئه علیه جهان اسلام است و روز قدس روز مبارزه با استکبار جهانی و حمایت از مستضعفان جهان است و مردم از هر نهری خود را به دریای خروشان راهپیمایی سیاسی‌عبادی روز قدس می‌رسانند تا بارزترین شکل تعهد را به نمایش بگذارند.

جمعه آخر ماه پربرکت رمضان که با ابتکار هوشمندانه و آینده‌نگرانه معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) روز جهانی قدس نامیده شد مردم در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و تجدید میثاق با آرمان‌های نظام و رهبری با حضور گسترده خود خواب‌های آشفته مستکبران را به کابوسی وحشتناک تبدیل کرده و رعب و وحشت را بر اردگاه متجاوزان مستولی کردند.

مردم روزه‌دار گیلان از ساعات اولیه زمان راهپیمایی خود را به مسیرهای تعیین شده رساندند تا فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیست را به گوش استکبار جهانی برسانند.

در رشت نیز مردم خداجو از مسیرهای تعیین شده خود را به میدان مصلی مکان اصلی تجمع راهپیمایان رساندند.

میدان مصلی رشت مملو از جمعیتی شده که در هوای گرم و شرجی مرداد با زبان روزه و شور و شوق زیاد با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر صهیونیسم حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

کوچک و بزرگ، پیر و جوان، زن و مرد و مسئول و غیر مسئول، نسل امروز و دیروز و همه یکپارچه در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند و آمده‌اند تا بگویند که فلسطین تنها نیست.

نوجوانی که پرچم مقدس ایران را در دست داشت دلیل حضورش را حمایت از کودکان مظلوم فلسطین عنوان کرد و گفت: امروز به راهپیمایی آمدم با به همسن و سالانم بگویم ما با شما هستیم و حمایت می‌کنیم.

خانمی که فرزند کوچکش را در آغوش داشت و شعار مرگ بر آمریکا می‌داد نیز دلیل حضورش را عمل کردن به فرمایش مقام معظم رهبری ذکر کرد و اظهار داشت: آمده‌ایم تا بگوییم همواره گوش به فرمان رهبر هستیم و از میراث امام راحل پاسداری می‌کنیم.

در این راهپیمایی کشاورز، دانش‌آموز، دانشجو و... همه در صحنه آمدند که فریاد رهایی فلسطین عزیز را سر دهند و با رهبری بیعتی دوباره ‌کنند.

مردم از مبادی چهارگانه خود را به میدان مصلی ‌رساندند و با شعارهای «مرگ برآمریکا مرگ بر صهیونیسم»، « قدس بیداری اسلامی»، « صهیونیسم دشمن بشریت»، وفاداری خود را به نظام ثابت کردند.

موج خروشان مردم همچنان فریاد رهایی قدس را سر می‌دهند.

قطعنامه این راهپیمایی در حال قرائت بوده که در بخش‌هایی از آن آمده است: ما ملت روزه‌دار ایران اسلامی که با تضرع به درگاه خداوند متعال و امید به عنایات حضرت ولی عصر (عج) و الهام از آموزه‌های جاودان بنیانگذار جمهوری اسلامی، با لبیک به ندای ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای در این راهپیمایی با شکوه و دشمن‌شکن حضور یافته‌ایم، با تاکید بر اینکه «روز قدس روز اسلام و نماد وحدت، اتحاد و اراده امت اسلامی برای حمایت از آرمان قدس و فلسطین» و عرصه‌ای برای «نمایش عمق راهبردی مکتب مقاومت و بیداری اسلامی در مقیاس جهانی است»، با بانگ رسای تکبیر مواضع خود را به جهانیان اعلام می‌داریم که ما ملت روزه‌دار و انقلابی ایران، آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین را آرمان بلند انقلاب اسلامی و راهبرد سرنوشت‌ساز حضرت امام (ره) و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری برای جهان اسلام و رمز دستیابی به آن را وحدت و اتحاد آحاد مسلمانان و حمایت همه‌جانبه آنها از مقاومت اسلامی و انتفاضه فلسطین دانسته و در راستای تحقق این آرمان سترگ تمام ظرفیت‌ها و حمایت‌های مادی و معنوی خود را به‌کار گرفته و در عرصه این جهاد مقدس و فریضه الهی لحظه‌ای درنگ نمی‌کنیم.

در بخش‌های دیگری از این قطعنامه ذکر شده است: ما مردم مبارز و حق‌طلب ایران، ضمن محکوم کردن کشتار مسلمانان بی‌دفاع میانمار که یادآور جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین است از سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم با شکستن سکوت و بی‌تفاوتی خود جلوی این رفتار وحشیانه را که در تضاد آشکار با حقوق بشر است را گرفته و عاملان آن را تحت تعقیب حقوقی قرار دهند.

این قطعنامه اضافه کرده است: ما ملت ایران حضور گسترده و پرشور خود در این رستاخیز بزرگ و راهپیمایی سراسری را فرصتی ارزشمند برای ابلاغ پیام روشن و شفاف خود به دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای انقلاب و نظام اسلامی دانسته و به آنها به ویژه آمریکای خبیث که سمبل زورگویی، ظلم، جنایت، دخالت در امور ملت‌ها و جنگ‌افروزی است و نیز رژیم مفلوک و رو به زوال صهیونیستی هشدار می‌دهیم از تجربه تاریخی 33 سال گذشته عبرت گرفته و از پیگیری تحریم‌های ظالمانه و خصمانه و به کارگیری ادبیات تهدیدآمیز و جنگ‌افروزانه علیه جمهوری اسلامی دست برداشته و بدانند در صورت هرگونه اقدام تجاوزکارانه علیه تمامیت ارضی، منافع و منابع ملی ایران، در کنار نیروهای مسلح مقتدر و سلحشور کشور تحت فرمان ولی امر مسلمین و فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز فراتر از جغرافیای منطقه، پاسخ سخت، فراگیر و پشیمان‌کننده‌ای به آنها می‌دهیم.

   


در شرح دعای روز بیست‌‌و‌هفتم ماه رمضان مطرح شد
نظر آیت‌‌الله مجتهدی برای احیای شب بیست‌وهفتم ماه رمضان

خبرگزاری فارس: مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی می‌گوید: ملائکه در شب قدر می‌آیند و دور دل ما می‌گردند؛ اما جای خالی نمی‌بینند که وارد شوند، چرا که فرودگاه دل ما برای فرود ملائکه خالی نیست.

خبرگزاری فارس: نظر آیت‌‌الله مجتهدی برای احیای شب بیست‌وهفتم ماه رمضان

به گزارش خبرنگار آیین ‌و اندیشه فارس، مرحوم آیت‌الله احمد مجتهدی تهرانی، شرح کوتاهی بر دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان دارد که به صورت مجموعه صوتی موجود است، متن این مجموعه شروح در ماه رمضان سال 89 از سوی گروه آیین و اندیشه خبرگزاری فارس پیاده و منتشر شد.

نظر به استقبال مخاطبان و مردم روزه‌دار از این شروح، یک بار دیگر باز نشر می‌شود:

* دعای روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان

«اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ فَضْلَ لَیلَةِ القَدْرِ وصَیرْ أموری فیهِ من العُسْرِ الی الیسْرِ واقْبَلْ مَعاذیری وحُطّ عنّی الذّنب والوِزْرِ یا رؤوفاً بِعبادِهِ الصّالِحین»

خدایا روزی کن مرا در آن فضیلت شب قدر را و بگردان در آن کارهای مرا از سختی به آسانی و بپذیر عذرهایم و بریز از من گناه و بارگران را، ای مهربان به بندگان شایسته خویش!

* شرح فرازهای دعا

آیت‌الله مجتهدی تهرانی در شرح فراز «اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ فَضْلَ لَیلَةِ القَدْرِ» می‌گوید: در این بخش از دعا می‌خوانیم، ای خدا، برتری فضیلت شب قدر را روزی‌ام کن! از این دعا برخی احتمال می‌دهند که شب بیست ‌و هفتم ماه رمضان، شب قدر است. در روایات، راجع به شب قدر اختلافاتی وجود دارد. شیعه اعتقاد دارد که به احتمال قوی شب بیست ‌و سوم، شب قدر است و اعمال بیست ‌و سوم مهم‌تر از اعمال شب نوزدهم‌ و بیست‌ و یکم است. شب‌های نوزدهم و بیست‌ و یکم، یک غسل مستحبی دارند؛ اما شب بیست ‌و سوم دو غسل دارد. خواندن سوره‌های «دخان»، «روم» و «عنکبوت» در شب بیست ‌و سوم سفارش شده است.

وی می‌افزاید: برادران اهل تسنن به بیست ‌و هفتم اعتقاد دارند و این شب را احیاء نگه می‌دارند و اعمال شب قدر را به جا می‌آورند. شیعه هم البته شب بیست ‌و هفتم احیاء دارد؛ اما تنها در اول شب.

این استاد اخلاق با بیان اینکه برخی قایل به شب قدر بودن شب نیمه شعبان هستند، ادامه می‌دهد: اندازه‌گیری برنامه‌های ما اعم از سلامتی، عمر طولانی، رفاه، بلا، گرفتاری و هر پیشامدی در شب قدر اتفاق می‌افتد. شبی که مورد اختلاف است و حتی برخی، عید فطر را برای آن قائلند.

این عالم ربانی در ادامه اظهار می‌کند: برخی اولیاء، تمام سال را احیاء می‌گرفتند تا آن شب قدر که معلوم نیست چه وقت است را درک کنند.

آیت‌الله مجتهدی تهرانی درباره جایگاه شب قدر تصریح می‌کند: شب قدر بهترین ایام سال است. ملائکه به اذن خدا به روی زمین می‌آیند تا مقدرات ما را معلوم می‌کنند. ملائکه می‌آیند و دور دل ما می‌گردند؛ اما جای خالی نمی‌بینند که وارد شوند. فرودگاه دل ما برای فرود ملائکه خالی نیست.

وی می‌افزاید: گوشه‌ای از آن جای محبت زن و بچه است. گوشه‌ای از آن جای محبت پول، ریاست و علاقه‌های گوناگون است و به همین دلیل ما فضای خالی در دل نداریم تا ملائکه در آن فرود بیایند.

وی در ادامه در خصوص فراز «وصَیرْ أموری فیهِ من العُسْرِ الی الیسْرِ» می‌گوید: در جمله دوم دعا می‌خوانیم که خدایا امورات من را از سختی به آسانی مبدل کن!‌ غالب مردم گرفتار هستند. گرفتار همسایه بد، عروس بد، داماد بد و گرفتارهای دیگر و در این دعا از خدا می‌خواهیم که این گرفتاری‌ها و سختی‌ها را برای ما به آسانی مبدل کند.

آیت‌الله مجتهدی تهرانی همچنین در توضیح فراز «واقْبَلْ مَعاذیری» اظهار می‌کند: خدایا عذر من را بپذیر! گاهی کسی از شما غیبت کرده یا در عصبانیت حرفی می‌زند و عذرخواهی می‌کند؛ ما هم با این دعا به در خانه خدا می‌رویم و از او به خاطر کارهایی که انجام داده‌ایم عذرخواهی می‌کنیم. اگر کودکی از پدرش عذرخواهی کند، پدر منقلب می‌شود حالا که ما از خدا عذرخواهی کنیم، خدا بسیار بیشتر از والدین مهربان است و حتماً می‌بخشد.

وی با تاکید بر اینکه همیشه از خدا عذرخواهی کنید، در شرح بخش پایانی دعا می‌گوید: در آخر دعای روز بیست ‌و هفتم ماه رمضان می‌خوانیم «وحُطّ عنّی الذّنب والوِزْرِ یا رؤوفاً بِعبادِهِ الصّالِحین» یعنی، خدایا گناهانم را محور کن! ای خدایی که به بندگان صالحت مهربانی! مهربانی خدا بسیار زیاد است. آدم هرگاه رو به خدا عذرخواهی می‌کند، خدا او را می‌پذیرد ولو اگر یک عمر نا اهل باشد. در گذشته جوان‌های منحرفی بودند که در ایام محرم، امام حسین (ع) از آنها دستگیری می‌کرد و در آخر محرم تمام گناهان خود را ترک می‌کردند. در شب‌های تاریک و در خلوت و تنهایی با خدا صحبت و از او عذرخواهی کنید. خدا دست شما را می‌گیرد و اصلاح می‌شوید.

   


درباره وبلاگ

مقالات روز علمی و فرهنگی - مقالات جدید و بروز شده
ramin h

آخرین پستها


نویسندگان


آمار وبلاگ

کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic